הסבת אקדמאים להייטק ! הטובים ל – ERP

העובדה כי תחום ה ERP משלב בין הבנה ניהולית-ארגונית לבין יכולת טכנולוגית גבוהה, הופכים את מומחה ה – ERP למרכיב חשוב בארגון ששום מהלך עסקי אינו יכול להתחיל בלעדיו

 

העובדה כי תחום ה ERP משלב בין הבנה ניהולית-ארגונית לבין יכולת טכנולוגית גבוהה, הופכים את מומחה ה – ERP למרכיב חשוב בארגון ששום מהלך עסקי אינו יכול להתחיל בלעדיו.

 

עולם ה – ERP כתפיסה וכפתרון IT ארגוני אינו חדש  אך מעט מאוד אנשים, גם מתחום ה – IT מכירים את התחום ויודעים בה מדובר. לכן, בקבלת ההחלטה כה חשובה כמו לאן עליי לנתב את הקריירה ובאיזה תחום להתמקצע ולהתקדם, כדאי מאוד להכיר את האפשרויות הגלומות בתחום ה – ERP והיתרונות בלימוד מקצועי והתמחות על מערכות אלה – במיוחד אלה המובילות את השוק דוגמת Priority ו – SAP.

 

אמנם הוא אינו זוהר כמו תחום הסייבר או פיתוח אפליקציות למשל אך דווקא בגלל השמרנות שלו הוא משלב דיסיפלינות ניהוליות ואסטרטגיות שהופכות את מומחה ה – ERP למרכיב חשוב בתהליכי קבלת ההחלטות הארגוניות ופונקציה שיש לקחת בחשבון בכל מהלך משמעותי אם זה עסקי פיננסי, ניהול משאבי אנוש, תפעולי וכו'.

 

עולם ה – ERP משלב מספר יכולות ניהול מסורתיות לתוך מערכת אינטגרציה אחת המאפשרת הזרמת מידע בין מערכות ארגוניות שונות החל במערכות הכספים, שיווק ומכירות, ניהול לקוחות (CRM) והלוגיסטיקה. המערכות המותאמות והאוטומטיות שלה מייתרות את הצורך בהתבססות על מספר כלים נפרדים הפועלים ביחידות השונות בארגון והיא מרכזת בתוכה את כל התהליכים לכדי מערכת אחידה אחת כתשתית לכל הארגון. כיום, בזכות היתרונות שהיא מספקת דוגמת יעילות ארגוניות, הורדת עלויות תפעול והיכולת לעקוב אחרי תהליכים רוחביים וחוצי ארגון באמצעות פלטפורמה אחת הפכו אותה לצורך בכל ארגון – החל בארגונים קטנים בינוניים (SMB) ועד תאגידי ענק גלובליים. הבנה זו חידדה את הצורך גם באנשי IT המסוגלים לשלב בין הבנה ניהולית-עסקית לבין ראייה טכנולוגית מעמיקה ומציאת פתרונות שיזניקו את הארגון לעמדת יתרון בשוק.

 

למרות הדימוי ה"מסורתי", הרי שתחום ה – ERP כולל בתוכו את המגמות המתקדמות ביותר בעולם ה – IT

 

ניהול תהליכים עסקיים – ERP עוסק במינוף של המידע הארגוני וניהול משאבי המידע ולכן מומחה ERP נדרש להבין את הסביבה העסקית בה פועל הארגון, את המאפיינים שלה (למשל מקומית או גלובלית, ניהול מערכות מסחר אלקטרוני, עבודה מול מעגלי מפיצים ומשווקים וכו'), המתחרים והדינמיות שלה כדי להטמיע יכולות שיאפשרו למערכת לבצע אינטגרציה בין כל המערכות ולספק נתונים לדרגי הניהול והכספים בזמן אמת וברמת נגישות גבוהה.  

 

ניהול מסדי נתונים גדולים ו – BI – בעבר הארגונים אחסנו מידע רב אך לא ידעו כיצד לנהל אותו והפיכת המידע לידע בעל ערך לטובת שיפור תהליכי קבלת ההחלטות. מערכות ה – ERP, בשל היותן פלטפורמה המנקזת אליה את כל המידע הארגוני, מאפשרת אופטימיזציה של המידע והפקת ידע בזמן אמת המאפשר לדעת בזמן נתון את התמונה בשטח וכך לנתב משאבים בהתאם, לזהות הזדמנויות עסקיות או לקדם מהלכים מול המתחרים תוך זמן קצר.

 

בניית משקי משתמש מתקדמים – יישומי ERP נוגעים כמעט בכל עובד בארגון, ובוודאי בדרגי הניהול ולכן היכולת להתאים את הממשק המתאים לעובד או המנהל בהתאם לצרכיו והגזרות עליהם הוא מופקד הן חיוניות כדי להפיק את המיטב ממערכות ה – IT. מומחה ה – ERP נדרש אפוא ביכולת לשלב הבנה ניהולית של צרכי הארגון לבין היכולת לבצע התאמה מלאה עם העובד בין אם מדובר במחלקת הכספים, השיווק, המכירות, משאבי האנוש או הלוגיסטיקה.

 

פיתוח יישומים מורכבים – מערכת ERP משולה להשקיית שדות בחווה חקלאית. במקום שלכל שדה בנפרד תהיה בריכת השקיה נפרדת הרי למעשה סביבת ה- ERP הופכת את כלל הבריכות למערכת השקיה: המים מנותבים לקטע של החווה שבה יש צורך וזה כולל שיתוף מים עם חוות שכנות. יישום מורחב יש פונקציות נלוות; יישום מבוזר מתאים למשתמשים רבים – גם אם למשתמשים יש צרכים שונים והם עושים שימוש בחלקים שונים של מסד נתונים. לכן, מומחה ה – ERP חייב ללמוד ולהכיר את המגמות והיישומים המתקדמים ביותר כדי לאפשר לארגון להיות תחרותי ולהעניק לכל פונקציה ארגונית את היישומים הייעודיים שלה ובמקביל לשלב זאת ב"מערכת ההשקיה" הכללית של הארגון.

 

לסיכום, תחום ה – ERP טומן לאפשרויות והזדמנויות אדירות תוך שילוב עניין והתקדמות בארגון.
אין ספק כי לאור המרכזיות של מערכות אלה בארגון, מומחי ERP יהיו כוח נדרש ובעל צורך אמיתי שיאפשר לעוסקים בו יציבות תעסוקתית ואפשרויות קידום במעלה הארגון

 

מכללת אין ליין מזמינה אתכם ללמוד ב קורס ERP  פריוריטי ותוך 8 חודשים

תשתלבו באלפי ארגונים מובילים בתפקידי מפתח

צרו איתנו קשר

[leadercf7 campid="10556"]
פתח צ'אט
היי נשמח לעזור בכל שאלה!